Is jouw prijs te hoog?

Heb je keihard gewerkt om een mooi product te maken, veel marketing gedaan en bijna geen of nog erger geen klanten……hoe kan dat nou?

Zooo balen als dat gebeurd. En geloof me…ook ik heb dit meerdere malen meegemaakt. Heel frustrerend.

 

Bij het analyseren waarom het niet gelukt is, stel je dan vaak de vraag: ‘Zou de prijs te hoog zijn?’

 

Een logische vraag, maar laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, volgens mij kan een prijs nooit te hoog zijn. Voor elke prijs is er een publiek.

Het kan wel zo zijn dat de prijs voor jou te hoog is. Jij kunt hem niet dragen en daarom ook niet ontvangen.

Wees eens heel eerlijk…….wat is jouw eerste gevoel bij jouw prijs? Krimp je een beetje ineen omdat je het zelf best een hoog bedrag vindt? Denk je: ‘Wie gaat dat nou voor mij betalen?’

Of nog erger: ‘Dat zou ik zelf nooit betalen….’

Dan weet je nu precies waarom je niet goed verkoopt. Ergens klopt er voor jou nog iets niet.

 

De prijs is te hoog voor de waarde die jij levert. Althans dat vind jij.En zolang jij dit vindt, saboteer jij jezelf.

 

Je doet minder marketing dan zou moeten. Bent niet overtuigend genoeg in die marketing. Of spreekt het verkeerde type klant aan. Allemaal zaken die ervoor zorgen dat jouw product niet verkocht wordt.

 

Dan heb je 2 opties: Pas je product aan of pas je prijs aan.

 

Zo simpel is het. Creëer een aanbod waarvan jij zo overtuigd bent dat je mensen eigenlijk voor gek verklaart als ze het niet kopen. Dan hou je je niet meer in qua marketing EN zul je zien dat jouw product nu wel goed verkoopt.

 

Anderen bekeken ook

Is dit ook interessant voor je business buddy's? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!
Sterker uit de crisis

Wil jij ook graag meer verdienen in deze crisis?

Claim dan nu jouw 3 gratis masterclasses en ontdek hoe jij met online ondernemen jouw bereik en bankrekening laat groeien.

Aanvraag is gelukt