Zo ga je naar het volgende level in jouw bedrijf

Liever lezen?

Een echte ondernemer houdt van groei. We willen meer mensen helpen, meer verdienen en meer impact. En daar zijn we elke dag mee bezig. We volgen cursussen, krijgen trainingen en doen elke dag weer meer werkervaring op.

En dan komt er vroeg of laat het moment dat je voelt dat jouw bedrijf niet meer helemaal past. Het klopt niet meer en je krijgt er minder energie van. Jij bent als ondernemer en als mens zo gegroeid dat je jouw bedrijf ontgroeid bent. Hoog tijd dus om met jouw bedrijf door te groeien naar het volgende level.

Maar hoe doe je dat? Daar geef ik je graag 4 tips voor.​

 

1) Next level doelgroep

Misschien ben je net als ik ondernemerscoach en ben je gestart met het coachen van starters. Die fase was je namelijk zelf al voorbij en daar wist je alles van. Je hebt ondertussen al honderden starters geholpen en ook al behaal je geweldige resultaten, je merkt dat je hier steeds minder enthousiast van wordt. Je kunt je niet meer zo goed inleven in hun problemen, want die zijn voor jou al zo lang geleden. Wel word je heel enthousiast van een aantal doorbraken die jij recent gehad hebt. Die wil je heel graag delen, omdat je weet dat dit een wereld van verschil kan maken. Alleen…..jouw doelgroep van starters kan hier nog helemaal niks mee, daar zijn ze nog niet. Dan is dit een goed moment om te upgraden naar een nieuwe doelgroep. Je laat de starters los en gaat voor de gevestigde ondernemer. Grote kans dat jij nu weer helemaal blij en energiek bent na een dag coachen.

 

2) Hogere prijzen

Je bent gestart met het vragen van een bepaalde prijs. En die heb je altijd zo gehouden, ook al werd jij steeds beter. Hoog tijd dan om hier eens wat aan te doen. Dit kan jouw bedrijf echt een boost geven, niet alleen in omzet en winst, maar ook in jouw werkplezier. Hoe hoger jouw prijzen, hoe leuker jouw klant. Klanten moeten dan echt even nadenken of ze dat geld wel uit willen geven aan jouw product en daardoor kiezen ze heel bewust voor jou. Dit maakt dat je alleen echt gemotiveerde klanten hebt. En dat maakt het werken zoveel leuker!

 

3) Betere producten

Met alle ervaring en kennis die je nu hebt, kun je misschien al veel betere producten creëren dan die je nu aanbiedt. En dat weet je. Dat kan onbewust de reden zijn dat jij jezelf tegenhoudt in de promotie van jouw bedrijf. Je weet dat je klanten niet het allerbeste van jezelf geeft. Dus ga aan de slag en creëer jouw allerbeste aanbod.

 

4) Meer hulp

Misschien ben je heel blij met jouw aanbod en klanten, maar lukt het maar niet om verder te komen omdat je er simpelweg geen tijd voor hebt. Je bent 24/7 bezig en er is veel te weinig rust. Dan is het hoog tijd om zaken uit te besteden. Je kunt niet alles zelf en dat moet je ook niet willen. Zoek hulp voor de klussen die jij niet leuk vindt of waar jij veel te veel tijd mee bezig bent. Ga in de vrijgekomen tijd doen wat jij het allerleukste vindt en je zult zien dat je snel weer heel blij wordt van jouw bedrijf.

En dit was het, mijn 4 strategieën om jouw bedrijf naar het volgende level te brengen. Door regelmatig een stap te zetten op 1 van deze 4 gebieden, zorg je ervoor dat jouw bedrijf bij jou blijft passen en zorg je voor meer omzet, meer winst, meer impact en meer werkplezier.

En kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan vooral even contact met mij op. Ik help je graag naar het volgende level.

Anderen bekeken ook

Je prijzen verhogen zonder klanten weg te jagen
Waarom jezelf klein houden voor NIEMAND een goed idee is
zo zorg je voor meer inkomen
Is dit ook interessant voor je business buddy's? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!